Kipróbáltam! Steinberger fitness program

Tisztítókúra, méregtelenítés? Hívjuk, ahogy akarjuk! Leteszteltem az 5 napos Steinberger fitness programot.

Mivel mostanában sokat voltam beteg és úgy éreztem, hogy a szervezetemnek szüksége lenne egy nagyobb tisztítókúrára, elkezdtem az ilyen jellegű kúrák és diéták után olvasgatni és úgy tűnt, a Dr. Steinberger féle méregtelenítő kúra/fitnesz program a legbeváltabb hazai módszer. Ha valaki szintén – egy esküvő előtti – méregtelenítésre adja a fejét, annak hasznos lehet ez a beszámoló.

Húsvétra pedig meg is kaptam a kúrához tartozó csomagot, ami nem áll másból, mint 5 darab, 750 ml-es különböző gyümölcs és/vagy zöldségléből.
A procedúra végtelenül egyszerű: öt napon keresztül ezeket a leveket kell inni -minden nap egy előre meghatározottat, nem összevissza -, mellé napi 3 liter vizet kell inni (esetleg cukor meg mindenmentes gyógyteákat, mint a menta vagy kamilla) és az étkezésekre rozskenyeret lehet enni.

Így néz ki a mintaétrend:

Reggeli: 2 szelet rozskenyér + 1,5 dl Steinberger lé
Tízórai: 1 szelet rozskenyér + 1,5 dl Steinberger lé
Ebéd: 2 szelet rozskenyér + 1,5 dl Steinberger lé
Uzsonna: 1 szelet rozskenyér + 1,5 dl Steinberger lé
Vacsora: 2 szelet rozskenyér + 1,5 dl Steinberger lé

A levek sorrendben:

1: Zöldbúzafű koktél
2: Zöldséglé
3: Ananászlé
4: Céklalé
5: Sárgarépalé

Első nap

Zöld búzafűlé, Kornspitz szénhidrát csökkentett rozskenyér, egy kis vaj, sok víz, egy cukor és mindenmentes mentatea, megfűszerezve a tompa fejfájással – így jellemezhetném röviden az első napját a Steinberger tisztítókúrának, akarom mondani fitnesz programnak.

Már reggel fejfájással ébredtem, pedig az olvasott kommentek és fórumok alapján csak estére, az első nap végére vártam a fájdalmakat, de köszönhetően a hajnali háromig elhúzódó New Girl maratonnak és a tetemes húsvéti csokimennyiségnek, már rögtön tapasztalhattam a tüneteket. #luckygirl
Reggelire gyorsan ittam is egy óriási ikeás pohárnyi vizet és az első 1,5 dl zöld búzafűlét. Nem volt semmi bajom az ízével, pedig a fórumon sokan írták, hogy undorító. Mivel főleg a zöld tea és az alma íze dominál, így az enyhe nyúlkaja és fű utóíz megbocsátható.

Kicsit fáradékony voltam, meg rossz érzés volt ebédnél, hogy mindenki rendes, meleg ételt evett, én meg két vékony szelet rozskenyeret rágcsáltam. Viszont, rájöttem, hogy a napjaim viszonylag nagy részét olyan gondolatok teszik ki, hogy mikor és mit fogok enni, milyen mennyiségben vagy, hogy most tegyek-e tejszínhabot a kávé tetejére, de így, hogy előre tudatosítottam magamban, hogy most bizony tényleg csak ezeket a leveket fogom inni és szilárd táplálék gyanánt csak ezt a szénhidrát csökkentett kenyeret fogom enni, RENGETEG felesleges gondolattól szabadítottam meg magam és meglepően sok szabadidő lépett az életembe. Kiolvastam egy könyvet, franciát tanultam, mostam, rendet raktam – és mindezt a tisztítókúrának köszönhetem!

A nap végére megfájdult a fejem, bár én ezt sokkal inkább a sikertelen farmervásárlásnak, az iszonyú sok szerencsétlen próbálásnak, illetve a bevásárlóközpontok nem megfelelő fűtőberendezésének és hőmérsékletének hibájának tulajdonítottam, mintsem a tisztítókúráénak. Ki az, akinek NEM fájdul meg a feje, miután felpróbált 10 szűkített farmernadrágot?

Mire hazaértem és rájöttem, hogy már vagy négy órája nem ettem, hirtelen és pusztító éhségérzet tört rám és leginkább egy Subway szendvics képe lebegett a lelki szemeim előtt, de… be kellett érnem a fitt kenyérrel és a búzafűlével.
Elvileg nem nagyon kell edzeni a kúra során, bár több helyen is javasolták, hogy ne feltétlenül változtassunk a megszokott bioritmusunkon a sok pihenés beiktatásán kívül, aminek sajnos nekem szerves része a rendszeres edzés, szóval este még fél órát edzettem is, ezzel kimaxolva az első méregtelen napomat. Annak ellenére, hogy mindenkit tájékoztattam, akivel beszéltem, hogy mennyire szörnyű napon megyek keresztül, egyáltalán nem is volt annyira szörnyű. És még a francia leckém is kész van!

Második nap

Újult erővel, büszkén és lelkesen ébredtem, annak ellenére, hogy úgy éreztem, tudnék még aludni 10 órát – bár ez nem hiszem, hogy a kúra hibája, sokkal inkább a tavaszi fáradtságé. Izgatottan vizsgáltam a dobozt, hogy vajon mi lesz a mai lé, amit meg kell inni. Emlékeim sajnos nem csaltak és megpillantottam a zöldséglé szót, a leírásban pedig a hagymát. Na, mondom, ezért kár volt felkelni. Ám, a carpe diem elvet követve, megkóstoltam a mai folyadékot, ami nem áll másból, mint sok paradicsomból, zellerből, hagymából, savanyú káposztából, uborkából, céklából és sárgarépából.

Alapvetően szerencsés embernek mondhatom magam, hiszen a tömény uborka és padlizsán (kivéve ha krém formájában van!) ízen kívül minden zöldséget szeretek. Ja, a spenótot meg a sóskát vagy a sárgaborsót sem sorolom a kedvenceim közé. Egyébként sok zöldséget eszem, életem során már számtalanszor megkérdezték tőlem, hogy vegetáriánus vagyok-e, merthogy viszonylag kevés húst is eszek és csak úgy, mert például azt kívánom, sokszor választok grill rengeteg zöldséggel vagy salátával, úgy, hogy egyáltalán nem hiányzik a hús. Máskor meg hamburgert eszek és nem hiányzik mellé a zöldségköret. Sorry not sorry.

Na, szóval a lé! Annak ellenére, hogy mennyi alapanyag van felsorolva az összetevők között, meglepően leegyszerűsíthetően leírható az íz, amit főként éreztem: paradicsom, zeller és egy kis hagyma. Semmi uborka meg savanyú káposzta! Mivel, a nagymamám megitatott velem nemrég valamilyen fűszeres paradicsomlét, ami egész finom volt, nem igazán lepődtem meg ezen az ízkombináción. Tulajdonképpen, finomnak is nevezhetjük. (Annak a finomnak, amit azért nem enne minden nap az ember.)
Ettem mellé rozskenyeret, ittam borsmentateát meg vizet. Még csak reggel van, de érzem, hogy ez a nap már könnyebb lesz, mint a tegnapi! Nemsokára pilatesezek is.

A nap többi része is zökkenőmentesen alakult, annyi változtatás történt, hogy rozs zsömlét ettem a kenyér helyett. Éééés paprikát is ettem, ha már egyszer zöldségnap van! #hűha Az edzés jót tett, nem éreztem magam rosszul egészen estig, amikor is sajnos megfájdult a fejem (biztos a zsömle vagy a paprika az oka).

Harmadik nap

Úgy tűnik mégsem a hirtelen kenyér-zsömle csere miatt lépett be unalmas és meglepően méregtelen életembe a fejfájdalom, hanem sokkal inkább beindultak a fórumon olvasott és ígért méregtelenítő folyamatok. Vagy egyszerűen csak egészségtelen-kaja-függő vagyok és elvonási tüneteim vannak. Akármiről is legyen szó, egy jó oldala mégis van: nem vagyok éhes. Ja, és elérkezett a várva várt ANANÁSZLÉ nap! Igaz, hogy viszonylag finomak voltak az utóbbi két nap búzafű meg zöldség levei is, de azért az ananász íze igazi felüdülés!

A fejfájás miatt nem hiszem, hogy túl nagy edzést tartok ma. Inkább elkezdem nézni az Aranyéletet – elég jó kritikákat olvastam róla és ha már második évada is lesz, akkor nyugodt szívvel nézhetem, a folyamatos félelem nélkül, hogy vajon lesz-e folytatás -, és hálát adok az égnek, hogy nem kell dolgoznom.

DÉLUTÁNI UPDATE: El is múlt a fejfájásom, sokkal több energiám lett délutánra, és találtam egy nagyon jó futótervet a Futásról nőknek című könyvben, úgyhogy el is mentem futni, ami NAGYON jól esett – ezen ugyanennyire meg is lepődtem. Szóval, talán ez a méregtelenítés hatása és ezentúl imádni fogom a futást..?

Negyedik nap

A tegnapi ananászlé nap után, amiből mellesleg már vacsorára is csak két korty maradt, bele se gondoltam, hogy milyen is lehet a céklalé, csak, amikor reggel lesétáltam a konyhába és rájöttem, hogy azt kell innom egész nap. A sült cékla az egyik kedvenc ételem, savanyúság formájában is imádom ezt a gyönyörű, lila zöldséget, máshogy meg még nem kóstoltam, úgyhogy gondoltam, itt van a nagy lehetőség.

Már a szaga kiütötte az érzékszerveimet 20 percre, ugyanis különösnek tartotta az orrom és az agyam, hogy ugyanolyan illata legyen egy folyadéknak, mint egy szilárd tápláléknak, amit semmiképpen sem ennék meg összeturmixolva, mert… nem. A címke és Dr. Steinberger szerint még egy kis citromlé is van benne a tömény céklalé mellett. Hát, amikor belekortyoltam, rájöttem, hogy nekem ezen a ponton lett elrontva a napom és még csak reggel 8 óra volt! Pontosan olyan íze van, mint a savanyúság cékla levének és nem túl büszkén állítom, hogy szinte még a tormát is érezni utólag. Ha befogtam az orrom és úgy ittam 5 kortyot, úgy az erős utóíztől lettem rosszul, orrbefogás nélkül pedig a sima ízétől, ezt nevezem én patthelyzetnek! Aki kitalálta, hogy ez a borzadály az ananászlé után közvetlenül legyen, azt elküldeném egy szanatóriumba és ezt itatnám vele két napig, és higgyétek el, hogy jelenleg ez a legdurvább kínzás, ami eszembe jutott.

Sok erővel, orrbefogással és a családom meg a barátom támogatásával nagy nehezen megittam az üveg háromnegyedét, de ennyi, a maradékot felajánlottam jótékony célokra, de senki nem jelentkezett, hogy meginná, úgyhogy a lefolyóban landolt. Kijelenthetem, hogy ez volt a legrosszabb és legnehezebb nap még a jókedvem is teljesen lenullázódott – de mindezek ellenére a hajam szép volt, ahogy a képen is láthatjátok -, úgyhogy alig várom a holnapot!

Ötödik nap

Répa, répa és répa! A céklanap incidens után, boldogan nyitottam ki az UTOLSÓ, répalével teli üveget és nem kellett túlságosan meglepődnöm: répa íze van. Leginkább a bébiételek répapüréjének ízvilágához tudnám hasonlítani, és ezt a védőnő anyukám is megerősítette. Nem mondom, hogy hű, de finom, de a tegnapi céklalé után szinte felüdülés. Akárhogy is, ezt a napot már fél lábon is kibírom!

ESTI UPDATE: eseménytelenül telt a nap, kijelenthetem, hogy belerázódtam a diétába, hozzászokott a szervezetem a rengeteg folyadékhoz és délutánra annyi energiám lett, hogy még futni is voltam megint. Szóval, eredményesen, bár már vágyakozva valamilyen változatosabb ételek után, lezártam a méregtelenítőkúrát az utolsó szelet rozskenyerekkel és az utolsó csepp répalével. Blöe. Azért ezt se innám minden nap.

Lifestyle

Mindent összevetve, nagyon hasznos élmény volt ez a kúra számomra és rendkívül büszke vagyok, hiszen ez volt az első olyan diéta, amit tényleg végigcsináltam és nem adtam fel napokkal korábban. (Jó, tudom, az öt nap nem olyan sok idő.)
Azért kezdtem el, mert mostanában sokszor voltam beteg és úgy éreztem az életmódváltásban is megragadtam egy ponton: untam az edzéseket, az étkezéseket, több egészségtelen ételt ettem, mint máskor és valahogy elment a kedvem az egész #healthyhappylife, fitt és egészséges életérzéstől. Azt reméltem ettől a kúrától, hogy ez majd új löketet ad és feltölt energiával, hogy aztán újra legyen kedvem egészségesebben enni, eljárni edzeni, pilatesezni vagy futni.

A beszámolókból pedig szerintem látszik, hogy mindez TELJESÜLT, akármennyire hihetetlen is! Több energiám van, amint láthatjátok futni is elkezdtem, várom az edzéseket, szebb lett a bőröm, jobb a közérzetem – még ha a öt nap alatt nem sok erre utaló jel volt -, sokkal több folyadékot iszok, ja és kávét, valamint alkoholt sem ittam ez idő alatt, amik nem is hiányoznak. Arra is jó volt, hogy hozzászoktam a napi ötszöri étkezéshez, ami nekem eddig sokszor nem volt meg, sőt.. Szóval, nem bántam meg, hogy elkezdtem, nagyon örülök, hogy végigcsináltam és remélem, hogy jó darabig ilyen fitt és egészséges maradok.

Ha valaki egy fontosabb eseményre szeretne csúcsformába lendülni, csak legyűrni a tavaszi fáradtságot vagy belevágni egy komolyabb fogyókúrába, az próbálja ki bátran, sok veszítenivalója ugyanis nincs, hiszen ez a Steinberger fitness program nagyszerű kiindulópontja lehet bármelyik életmódváltásnak! ♥

Simon Boglárka

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

