3 dolog, amit feláldoztam egy remek házasságért

Troy Stoneking elárulta, mi az a három dolog, amit feláldozott azért, hogy házassága működőképes, sikeres és elképesztő legyen – és ezt minden férfitársának ajánlaná is. 

Mivel rendszeresen olvasom a The Huffington Post-ot, mostanában pedig az esküvő rovatára is teljesen rákattantam, elkerülhetetlen volt, hogy rábukkanjak Troy Stoneking blogbejegyzésére, ami ebben a rovatban jelent meg és hát, eléggé magával ragadott.

Nőként gyakran azzal szembesülök, ha egy férfi társaságba kerülök, hogy még mindig jelen vannak a tipikus “jaj, inkább igyál még velünk, ne menj haza a házisárkányhoz” vagy “na, végre kiszabadultál az asszony karmai közül” vicces megjegyzések, amelyek valóban humorosak két régi barát közt, csakhogy azt az érzetet keltik bennem,mintha minden barátnő vagy feleség egy elviselhetetlen, értelmezhetetlen emberi lény lenne, hogy titokban senkinek sincs kedvük időt tölteni velük és alig várják az adandó alkalmat, hogy elmenekülhessenek mellőlük. Aztán persze mégis mindig visszamennek.

Akárhogy is, jó volt olvasni egy olyan férfi író, előadó, kapcsolat és karrier coach (tréner), azaz Troy Stoneking írását, aki ennek az ellenkezőjét hangsúlyozta, azt, hogy a házasságért, párkapcsolatért mindkét félnek tennie kell és egyáltalán nem elviselhetetlen szörnyetegek a nők, hanem – esetenként – nagyon is logikus érvekkel alátámasztható kéréseik vannak, amelyek annak ellenére, hogy egy kis munkát vagy változtatást igényelnek, lehet, hogy segítenek megoldani egy problémát és kiegyensúlyozottabbá tenni a kapcsolatot.

Attól, hogy személyes példákkal támasztotta alá mondandóját, és kifejezetten a férfiaknak címezte üzenetét, még értékesebbé váltak a gondolatai. Úgyhogy, arra gondoltam lefordítom nektek, hiszen mindenkinek hasznos lehet, aki házasságra vagy egy komoly párkapcsolatra adja a fejét.

3 dolog, amit feláldoztam egy csodálatos házasságért

“Amikor a feleségem és én összeházasodtunk, tudtam, hogy lesznek olyan dolgok, amikről le kell mondanom. A legtöbb férfi amiatt aggódik, hogy nem fog többé más nővel ágyba bújni vagy, hogy nem lesz meg az a szabadsága sem, hogy elmenjen sörözni a haverokkal. Garantálhatom, hogy az első tökéletesen igaz. A második? Nem feltétlenül.

De itt van 3 dolog, amit feláldoztam az elképesztő házasságomért. Ha te is férfi vagy, valószínűleg ugyanezt akarod majd tenni te is!

1: Büszkeség

Annak ellenére, hogy nem a legtökéletesebb otthonban nőttem fel, a szüleimtől kaptam egy nagyon fontos tulajdonságot és tanácsot. Szünet nélkül hajtogatták nekem, hogy bármit elérhetek az életben, amit elhatározok. Ennek a szép gondolatnak volt egy hátulütője is. Elérkezett az az időszak, amikor azt éreztem, hogy mindenkinél többet tudok. Azt gondoltam, hogy senki nem olyan intelligens, mint én, és nem is féltem megosztani a hatalmas tudásomat másokkal.

Amikor a feleségemmel még csak randiztunk, gyorsan felcsillant ez az oldala a személyiségemnek. Elég gyakran ismétlődve. De ő pontosan tudta, hogy hogyan kell ezt kezelni. Egyszerűen szakított velem. HÉTSZER! Minden alkalommal, amikor ilyenné változtam, kidobott. Elég kemény “edzés” volt, de végső fokon tanultam belőle.

Ha egy csodás házasságra készülsz, igenis engedned kell a férfi büszkeségedből!

2: Önzés

Egy darabig csillagász professzorként dolgoztam az egyetemen és előszeretettel vittem tanulmányi kirándulásra a tanulókat, hogy tanulmányozzuk a helyi geológiai jelenségeket. Professzorként tiszteltek és vezetőként is remekül helyt álltam, mindig követtek. Hamarosan megszoktam, hogy azt csinálok, amit csak akarok, úgy, ahogyan akarom. Mindig megtaláltam az ehhez vezető utat – mert a férfiak már csak ilyenek.

Egyszer, amikor éppen készülődtem, hogy egy újabb tanulmányútra induljak, a feleségem sírva jött oda hozzám: egyre kevesebb időt töltünk együtt és ezért megszakad a szíve. Arra kért, hogy maradjak.
Annyira el akartam menni erre az útra – de nem harcoltam vagy vitatkoztam. A megadott opciók közül, hogy gyönyörű kőképződményeket lássak és tanulmányozzak, vagy otthon maradjak a szerető és törődő feleségemmel, az utóbbit választottam.

Az, hogy egy fantasztikus házasságban élek, azt is jelenti, hogy lemondok arról a férfi vágyamról, hogy állandóan a saját utamat járjam.

3: Irányítás

A 10. házassági évfordulónk előtt új lakóhelyet kellett találnunk. Elég sok időt töltöttünk a lakáskereséssel a környéken. Végül, úgy tűnt, megtaláltuk a tökéletes lakást. Közel volt a munkahelyemhez, korrekt bérleti díja volt és a tulajdonosa is egy kedves keresztény hölgy volt. Eljött a nap, hogy aláírjuk a bérleti szerződést. Én célorientált férfiként, már úton voltam, hogy minél előbb megkössük az üzletet. Ám, a feleségem felhívott, hogy “neki rossz előérzete van, valahogy nem ez lesz az igazi”.

Emlékeztettem, hogy el kell költöznünk a jelenlegi lakásunkból, és mennyi ideig kerestünk és kerestünk, és végre megtaláltuk a legjobb helyet. A férfi ösztönöm azt súgta, hogy irányításban kell maradnom és leráznom magamról a felesleges aggodalmát. Viszont, mivel mindig hallgatunk a megérzéseinkre és megbíztam a spirituális kérdésekben az előérzetében, visszamondtam a szerződést és a házat.
Igaza volt. Nem sokkal később kaptam egy állásajánlatot magasabb fizetéssel és azzal a feltétellel, hogy el kell költöznünk a jelenlegi környékünkről. Ha nem hallgattam volna rá, nem költözhettünk volna a 12 hónapos bérleti szerződés aláírása miatt.

Egy nagyszerű házasság érdekében, néha le kell mondani a férfi irányítási vágyról és bíznod kell a feleségedben. 

Ezekből a történetekből úgy tűnhet, hogy egy papucs vagyok és nem kapok meg semmit, amire vágyom. De barátom, semmi nem lehetne távolabb az igazságtól. Olyan otthonban élek, ami örömmel és szeretettel van megtöltve és olyan feleségem van, aki mindig várja, hogy együtt lehessünk. Tiszta szívéből szeret és megtesz mindent, hogy megadhasson nekem mindent, amire vágyom.

Igazából nem is áldoztam fel semmit a házasságunkért. Minden, amiről lemondtam, többszörösen visszafizetődött az évek során nyugalom, harmónia és szeretet formájában. Miről mondtam le? Küzdelemről, haragról, fájdalomról és szenvedésről. Mit kaptam? Egy házasságot, ami túlmutat mindenen, amit valaha is el tudtam képzelni.”

Troy Stoneking,
The Huffington Post
The Good Men Project
fordítás; Simon Boglárka
Leave a Reply

